Paraszt Activity - Bárhol, bármikor!
Még egy kedves ismerősünknél hallottunk először erről a játékról, amit most szeretnénk veletek megosztani! Azért szeretjük, és ajánljuk minden társaságban, mert
1: Nem kell hozzá semmi!
Na, jó, maximum toll, és pár papírfecni.2: Baromi jól összehozza a csapatot.
A vicces feladványok, és a nevetések garantáltak.3: Mindössze fél óra a játékidő.
Persze, a végtelenségig lehet új kört kezdeni, és higgyétek el: az élmény csak fokozódni fog!
(Hé, azért ennél csak jobb lesz!)
Előkészületek:
Először is, párokba kell rendeződni, ahogy azt a hagyományos Activity-nél megszokhattuk. A párok üljenek egymással szembe, így alakítsatok ki egy kört!
Majd, mindenki kap 3 üres papírt, amire feladványt kell írni.
A megkötés csupán annyi, hogy:
- létező, magyar szónak kell lennie
- egy szóból kell állnia (de lehet összetett is)
Ezeket leszámítva bármi szóba jöhet, nem is muszáj csak főnevekben gondolkodni. Minél viccesebbek és kreatívabbak a szavak, annál jobb lesz a játékélmény!
A kész feladványokat hajtsátok egyformára, és gyűjtsétek össze egy sapkába!
Játékmenet:
A soron lévő játékos dolga, hogy fél perc alatt bemutassa a lehető legtöbb feladványt a társának. Amelyik cetlit a társ kitalálta, azt a soron lévő játékos maga előtt gyűjti. Ha lejárt a fél perc, a ki nem talált cetli visszakerül a sapkába, és a jobbról következő játékos jön.
Ez eddig nem is sokban különbözik az eredeti játéktól, ugye?
Az első legfontosabb különbség az, hogy a Paraszt Activity során a feladványok ismétlődnek. Szóval jól jöhet a memóriánk is. A játék 5 körből áll, és mindegyik kör egy külön játéknem. Egy kör addig tart, amíg el nem fogyott az összes feladvány a sapkából. Ezután a csapattagok összeadják a külön gyűjtött pontjaikat, és lejegyzik egy papírra. Ezután az összes feladvány cetli megy vissza a sapiba, és kezdődik az új kör.
A csavar:
Az Activity-vel ellentétben itt nem három, hanem 5 különböző játékmód létezik. Ebből az első kettő ismerős lehet, a hagyományos szabályokkal.
Első kör a körülírás.
A bemutató fél a leírt szón kívül bármit elmondhat a kitaláló félnek.
Második kör: mutogatás.
A bemutató fél némán, a testrészeit felhasználva adhatja elő a feladványt. Más tárgyat használni tilos.
A harmadik kör játékneme az egyszavas.
Szabálya: a kitaláló félnek egyetlen, kapcsolódó szóból kell rájönnie a feladványra. (Nehezítés: az "őőő..." is szónak számít. Ha ez elhangzik, nem lehet mást mondani.)
A negyedik kör a hangutánzás.
A bemutató fél csupán hangokkal illusztrálhatja a feladványt. Bármilyen hang lehet, de értelmes szó nem hagyhatja el a száját.
Végül az utolsó kör a mimika.
Ez során a bemutató fél kizárólag az arcizmai mozgatásával, azaz érzelmek kifejezésével kommunikálhatja el a feladványt. Jó, mi?
A játékmódok sorrendjén nem lehet (és nem is érdemes) változtatni. Talán első hallásra nehéznek tűnnek az új feladványok, de higgyétek el: mire odaértek, már nagyjából emlékezni fogtok a feladványokra.
Játék vége:
Miután az összes kör lezajlott, a párok összeszámolják mind az öt körben elért pontjukat. Amelyik csapat többet gyűjtött, az a győztes!
Reméljük, minél többen kipróbáljátok a játékot, és hogy maradandó élményt fog nyújtani!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése